A guminyomás szenzor szervizelés kerékcserekor szükségessé válik.

guminyomás szenzor

guminyomás szenzor

A megfelelő guminyomás érthető okokból nagyon fontos lesz a kerék esetében. A katasztrófa elkerülése érdekében a vezetőnek ekkor ugyanúgy látnia kell azt, ha baj van, mint az éppen csontszárazra ürülő tank esetében, ha épp kifogyni készül az üzemanyag. Adott esetben mindkettő igen fontos tud lenni! A modern gépjárművek esetében guminyomás szenzor gondoskodik arról, hogy a vezető észlelje: valami gond van a keréknyomással. Erről az úgynevezett TPMS (Tire Pressure Monitoring System, azaz a guminyomást figyelő rendszer) ad visszajelzést. (Ez 2014 vége óta minden EU-n belül forgalomba kerülő új személygépjármű esetén alapvető berendezésnek számít.) Ha a guminyomást figyelő rendszer szenzorral monitorozza a nyomást, akkor a guminyomás szenzor általában a szelepre van rögzítve, így közvetlenül fogja tudni mérni a pressziót. Ettől ez a megoldás (ellentétben a szenzor nélküli metódussal) megbízhatóbb, viszont bizonyos esetekben mindenképpen szervizelni kell majd az ilyen kerekeket. Kerékcserekor erre feltétlenül sort kell keríteni, hiszen ilyen esetben az autó központi számítógépét mindig újra hozzá kell igazítani a szenzorokhoz. Ez a folyamat (megfelelően felkészült személyzet és technika esetében) plusz 10-15 percet jelent mindösszesen.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás