A részecskeszűrő tisztítás feladatát olykor elkel végezni.

részecskeszűrő tisztítás

részecskeszűrő tisztítás

Akik dízel autót hajtanak, azok biztosan tudják, hogy az olcsóbb üzemanyag csak az egyik fele a történetnek; a másik részében kap helyet az a (talán kellemetlennek mondható dolog), ami a részecskeszűrő tisztítás névre hallgat. Mivel a dízel autók esetében a károsanyag-kibocsájtás igen nagy, így muszáj arról valamiképpen gondoskodni, hogy ne kerülhessenek a levegőbe olyan anyagok, melyek veszélyesek az emberi szervezetre nézve. A részecskeszűrő tisztítás csapdába ejti azokat a koromszemcséket, melyek a dízel erőforrás működése közben keletkeznek. Ha nem tenne így, akkor a korom előbb a tüdőbe, majd onnan a véráramba kerülne; utóbbi esetben pedig bárhová elkerülhetne az anyag – hasonlóan a rákos sejtekhez. A részecskeszűrő tisztítás alapvetően önmagától megy végbe, azaz ha a motor 2000-es fordulat felett pörög legalább fél órán keresztül, akkor a korom eltűnik a szűrőről. Ha nem, akkor rajta marad. Ha több alkalommal sem ég ki a korom, akkor a szűrő előbb-utóbb tönkre fog menni, és cserélni kell. Mivel a csere költsége akár a félmillió forintot is meg tudja haladni, így mindenképpen érdemes a részecskeszűrő tisztítás érdekében valamit tenni – főleg akkor is, ha városi közlekedés keretében nem lehet megfelelően gondoskodni arról, hogy a korom a hagyományos módon el tudjon tűnni.

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás